palla

känns rätt meningslöst att skriva här eftersom det typ aldrig är ngn som kommenterar och för det andra för att jag inte har så mycket intressant att komma med då alla dagar ser ganska så lika ut, gå i skolan, träna, äta sova.. typ.

men imorgon är det iallafall sista dagen innan en fyra dagars lång helg. fiiifan va skönt det ska bli. inte för att det kommer finnas tid till alltför mycket slappande då det är årets, eller ja, tvåans, första fysikprov som står på schemat näta vecka. och det mina vänner, kan jag säga att jag kommer att behöva plugga sönder mej till för att ens lyckas ett godkänt eftersom att jag har hängt med NOLL på lektionerna om tex ljus och stående vågor medmera som prove i stort sätt kommer att handla om.

men nog pratat om det, för att jag vet att det inte är kul att läsa om andras skoldagar, och om hur mycket plugg man har och blabla eftersom att man själv oftast har lika mycket... så;

i helgen ska jag på utbildning på provoice och bli en hemsk telkefon försäljare, men om ni är snälla så lovar jag att inte ringa och tracka er!

men två saker som jag funderat lite på är, att vilka är det ens som köper saker av dessa telefonförsäljare?
hemma hos mej så tror jag aldrig att vi har köpt något av en som ringt hem till oss.
alltid när jag svarar så säger jag aningen att personen de söker inte är hemma eller om de försöker med mej så säger jag nej tack, jag ska inte ha ngt, hejdå. *klick*
så svårt är det väl ändå inte?
okej om det är senila gamla tanter som man ringer till och inte vet vad dom ger sig in på men det är väl knappast så att hela sveriges befolkning består av sånna, plus att hälften av dem inte kan prata eller bor på ålderdomshem..
men så vilka finns det kvar? en massa vanliga människor som har lite vett i huvet, men det får vi inte hoppas.
det verkar ju ändå som att folk som jobbar där säljer rätt bra, så vi får väl se hur det går. en fullstäning rapport kommer om ngn vecka när jag är helt insatt i det.

sen det andra jag funderat på är oxå jobbrelateratmen koncentrerar sig mer på lönen..
asså om man tjäner mer än typ 17000 på ett år måste man ju betala skatt och den ligger väl nånstans på typ 30 % om jag inte har helt fel?
så då när jag kommit upp i mina 17000, och det är inte allför långt kvar, så måste jag alltså betala runt femtusen i skatt ?! och det kommer tas från den lön jag tjänat den månad vilket innebär att jag kommer få noll kronor den mpnaden? eller.. det verkar ju fett onödigt isåfall..
jag måste ta reda på mer om det innan jag tjänar upp till 17000, annars kan man ju sluta precis under 17, såslipper man allt krångel..

aja, blev kanske lite krångligt men ni fattar kanske hur jag tänker iaf? om inte, synd för dej :)
 
nu ska jag duscha, vänta på att mitt hår ska torka, annars ser det ut som det gjorde idag, alltså risigt, åt alla håll och allmänt skabbigt.

godnatt, hoppas ni pallade läsa hela.

/amanda

image56


fin, om hästen försvann, förlåt jenny och alla andra hästälskare

Kommentarer
Postat av: Anonym

nej asså de som tjänar så lite som 17.000/år betalar mkt mindre skatt... 30% e för dem som tjänar typ 20 - 30.000 / månaden. =)

2007-09-26 @ 00:00:27
Postat av: amanda

jahaaa :) där ser man, va skönt! tack för infot

2007-09-26 @ 09:40:24
URL: http://am4nda.blogg.se
Postat av: jenny

Amen amanda , kan ju säga att jag läser din blogg 24/7 , oftast innan stallet så hinenr aldrig skriva en kommentar - MEN HÄR HAR DU EN IAF :D

2007-09-27 @ 16:35:12
Postat av: amanda

:O:O, bortförklaringar, sånt tycker vi inte om. fyjenny.

2007-09-28 @ 02:10:51
URL: http://am4nda.blogg.se
Postat av: jenny

Och om jag då bara får lägga till en till kommentar - VART var jag när du ringde mig ;) ?

2007-09-28 @ 15:29:05
Postat av: Anonym

aaa, de har jag nog glömt bort =)

2007-09-29 @ 16:57:51
URL: http://am4nda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0