hårpanik

alltså, jag har färgat mitt hår, och återigen, som alltid, som vanlig och som väntat blev det helt åt helvete. och det är inget jag bara fått för mej då jag har fyra vittnen som kan inställa helt till 100 % om saken.
jag ser ut som en gråhårig gammal tant som har glömt att färga över sin gråa hårväxt i kanske fem år, men den riktiga sanningen är ju att mitt hår är just nyfärgat.. inte riktigt det resultat jag ville ha.
så om ni vill få er ett gott skratt får ni ta och skynda er över då det om tolv timmar inte lär se ut på detta sättet.
jag vägrar att ta mej utanför dörren, om det innefattar en färd som är längre än den till ica maxi där jag kan införskaffa min nya hårfärg..
frågan är bara den, ska jag färga tillbaka till vanligt blont igen, och ha slösat pengar och hårklavité på ingenting som kommer att vara märkbart? eller ska jag våga ta steget att färga det mörkare. men med tanke på att jag känner mej själv ganska bra efter dessa sjutton år, så tvekar jag starkt på om jag kommer våga det.
om nu det inte heller blir snyggt så kommer jag alltså bli tvungen att göra något åt saken ytterligare en gång. och då kan jag lova er att det inte kommer att finnas mycket kvar av håret mitt. det bästa skulle ha varit att låtit det vara från första början. suck. gonatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0