i bless it rains down in africa

hela dagen gick åt helvete, kan inte komma på något som gått min väg denna dag. kanske har något att göra med att läggningstiden blev lite för sen..
böjade iallafall dagen med att missa bussen, fick slita mej tillbaka hem. ta cykeln till gottsunda och ta bussen därifrån. gick av bussen utanför sjukhuset och skyndar mej som fan ner till ingång 70 eller vare nu är och då märker jag att bussen jag nyss åkte med åker förbi just där jag ska in. jag har alltså gått av på fel ställe, och behöver gå kankse 400 meter iställer för 50.. kanske inte värsta men men tanke på att jag har en astung väska på axeln som väger 100 kilo kan ni inbilla er hur kul detta var.
väl framme inne hos tandläkaren märker jag att jag bara är sju minuter sen, underbart! men då, självklart, ska tanten i receptionen, där man måste anmäla sig för att ens få komma in, sitta och snacka med ngn i telefon i över tio minuter. när hon väl är klar och får tag på min tandläkare är klockan över 20 över och det är väl inte så konstigt om dom då har gått och tagit fikarast eftersom jag uppenbarligen inte hade tänkt komma. trodde dom ja.

dom försökte leka snälla och to emot mej, även fast det egentligen inte går bra, men jag hade fan hellre dragit därifrån än att bli mottagen av den där bitchiga sköterskan. efter max tre minuter var jag och väskan ute på äventyr igen. jag var för trött och lat för att orka gå till stallet och gympan så jag tänkte att jag skulle ta bussen de två hållplatserna eftersom bussen ändå skulle komma den minut jag tittade på klockan. trodde jag. efter tio minuter satt jag på bussen. klockan var då kvart i tio och min idrottslektion med orientering på schemat började 10 i. skulle jag hinna. nejnej.
när jag väl koma dit hade de flesta redan sprungit iväg så det enda sällskap jag fick med mej var kartan och stämpelskiten.

de resterande timmarna flöt på ganska bra förutom att de var så tråkiga attjag höll på att somna. en föreläsning om forsmark dit vi för övrigt ska imorrn och sedan en mattegenomgång om logaritmer, gör det svårt att motstå sömnen som kommer sig påträngandes.

orkar inte berätta lika delaljrikt som innan men ingen som pallar läsa då heller. skulle till tandkäkaren efter skolan för andra gången denna dag, men nu för att laga ett hål.och gissa vad som hände även denna gång, jo jag missade bussen. precis, alldeles rätt :)
måste vart nån slags seghet som ställt in sig i mitt huvud då detta inte händer allför ofta. iallafall inte på samma dag.

nu sitter jag och pluggar fysik och matte på samma gång, går inte att få det roligare, eller vad säger ni?
ska även på innebandyträning senare ikväll, det enda roliga med et är att jag kör fram och tillbaka. så se upp om ni är ute och rör er vid sju och niotiden!
bye

Kommentarer
Postat av: Anonym

Föööööör långt (a)

2007-10-02 @ 19:34:36
URL: http://mack.blogg.se
Postat av: jenny

Stackare, var du deppig =( Tur att kvällen blev bättre - asrolig innebandyträning :D

2007-10-02 @ 21:22:44
Postat av: amanda!

jenny:ja jag vet ;D, det va fan dagens höjdpunkt ;)
marcus: ett långt inlägg = lång "underhållning"

2007-10-02 @ 22:39:30
Postat av: Anonym

Jag ber så mkt om ursäkt amanda, orkade inte läsa förens nu och hade jag vetat vilken skitdag du haft hade jag aldrig varit så taskig, förlåt.. :P

2007-10-02 @ 23:22:53
URL: http://mack.blogg.se
Postat av: amanda

så ska det låta! :)

2007-10-04 @ 10:10:19
URL: http://am4nda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0