vafan

det verkar som att dom flesta busschafförer hatar sitt jobb ganska så rejält och det enda roliga dom finner i sin tråkiga arbetsvardag är att jävlas med folk som nästan nästan hinner med bussen. och istället för att vara lite sådär godhjärtade och vänta på dem i kanske en sisådär tre-fyra sekunder max, har de sjukt bråtom och måste genast därifrån. det skulle förvåna mej om det ungår dem att se personen som kommer springande. detta har då själv hänt mej ett fåtal gånger och jag lackar lika mkt varje gång.
häromdagen var det faktist en som stannade mitt på vägen när jag hade först sprungit men sen stannat upp eftersom jag glömt att skicka bussbiljetten och tänkte att det ändå itne var ngn iné att försöka eftersom att man egentligen faktist måste skicka biljetten INNAN man entrar bussen. mkt viktigt, eller hur?
men han va fan den trevligaste jag träffat genom alla mina bussår.. fler borde ta efter honom!

iaf, idag när jag skulle hem från skolan stog femman där vid stationen så jag halvsprang mot den för att inte missa den, och när jag kommer fram mörker jag att det kört ut ngra meter från själva stationen och ska svänga in på själva vägen men nu är det rött ljus så trafiken står still och jag tänker att vafan han kan väl släppa in mej. jag ser att han kollar på mej oxå men när jag närmar mej därren så vänder han sig bort ;O!?!
sen går jag fram och knackar på dörren och tänkte att han kanske inte såg mej endå, men nej han skakar på huvet och kör därifrån, ofta?!! ofta han inte bara kunde öppnat dörren åt mej och låtit mej gå på? snällllaaa, snacka om att jävlas..

aja, om ni orkat läsa hela historien tycker jag ni har varit riktigt duktiga, en applåd till er!

en annan sak, jag funderar starkt på att byta mitt individuella val som börjar om två veckor från medicinsk grundkurs till matlagning på typ fyris eller ekeby? för att slippa allt plugg som med.grundkurs kommer att föra med sig. ngra åsikter? är matlagning inte så kul som det låter kanske? för det låter ju rätt roligt, laga mat två ggr i veckan och det lär ju inte finnas sådär jättemycket att plugga.. eller? ngn som vet?


image74     vs    image75

hare great!

/a


Kommentarer
Postat av: Marcus

vad jag har ska matlagning inte va någe vidare, typ en jävla massa teori.

2007-11-08 @ 23:49:18
Postat av: amandaaa

jasså, där ser man, hur säker källa?

2007-11-10 @ 00:55:35
Postat av: Marcus

Det är en rätt säker källa, MVG barn så att säga..

2007-11-10 @ 01:55:28
Postat av: amandasåklart

men bara för att det är en mvg-elev behöver det ju inte vara säkrat ;)?

2007-11-10 @ 17:24:32
Postat av: Marcus

I det här fallet litar jag fullständigt på min källa, så ta nåt annat! Fast iofs, då får jag ju besök på fyris om du tar det, så tare iaf!! :D

2007-11-10 @ 17:51:35
Postat av: amandasåklart

men det kan ju även komma sig så att jag tar den på ekeby, satt jag slipper åka till fyris ;D muhah

2007-11-10 @ 18:14:34
Postat av: Jenny

Stackare, med bussen alltså ;b
Och du jag hörde med mina kompisar som ick matlagning - det var tydligen slitigt !
Man måste läsa om massa proteiner, fett osv. som vi gör på näringsläran + att man måste göra värsta arbetet+ prov+ att man får betyd på en trerättersmiddag man måste göra åt en i klassen.....
även "småsaker" fanns med i kursen ....
OCh du vet ju vad jag tycker du ska välja redan och det här stärker mina utlåtanden ganska mkt ;)
Hehe , PUSS!

2007-11-15 @ 19:07:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0