datorgeek

har upptäckt och fått det bekräftat från omvärlden att jag har blivit en grov datanörd, sitter typ inne 24/7 när jag väl är hemma och det har jag varit för mycket den senaste tiden, för mycket dator, msn, tråk jag vet inte vad :P
men det är så lätt när den typ alltid står på när jag kommer hem och att den även står precis utanför mitt sovrum gör det inte lättare att låta bli den... bara en liten stund tänker jag alltid, titta om det är ngn rolig inloggad på msn.. men det är ju ändå alltid samma folk, vad väntar jag mej egentligen, att det helt plötsligt ska ha kommit en massa nytt roligt folk till msn, nej skulle inte tro det?
en sak har jag iaf bestämt mej för, det blir inget datorköp för mej eftersom jag vägrar bli en stammis på msn etc som jag med 100 % säkerhet skulle bli om jag hade en hel dator alldeles för mej själv, det räcker med att jag har en i skolan^^
vad är datorn egentligen? det är inte verklighet, jag börjar faktist undra vad folk gjorde innan alla hade msn och massa annat? ¨folk måste ju iaf ha varit mycket mer sociala då man kanske ringde varandra eller kanske till och med gick över till sin kompis för att checka läget?
nu verkar det snarare som att man går hem en stund tidigare på kvällen för att snacka vidare på msn eller kanske värre, att man inte ses alls utan msn finns ju som konversationsplats?
funderar på att skippa datorn helt, datorförbud i en månad skulle sitta fint satt folk får ta och höra av sej genom telekommunikation och så kanske det finns chans att man ses någon gång?
ska tänka på saken, det får bli så när skolan börjar i sånna fall, bye datornördar som sitter och läser min blogg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0